Zdrowe słodkości

Na poprawę humoru najlepszym lekarstwem jest łakoć. Wielu z nas tak myśli, dlatego często poprawiamy sobie nastrój porcją czekolady lub batonem. Jednak wprowadzanie do diety dużej ilości słodyczy jest szkodliwe i niewłaściwe.

Dlatego też starajmy się eliminować z naszych posiłków słodycze lub jeść je sporadycznie. Istotne jest to także w diecie dziecka. Zwłaszcza, że to właśnie od najmłodszych lat kształtujemy w sobie prawidłowe nawyki żywieniowe. Nasze dzieci często proszą o coś słodkiego, a my bardzo często im ulegamy. Jednak aby obie strony były zadowolone, warto zastosować kilka sprytnych zasad. Przede wszystkim nie należy podawać dziecku słodyczy zamiast posiłku lub tuż przed nim. Ponadto warto ustalić z maluchem dzień, w którym będzie dniem „słodyczowym”. Nie oznacza to jadłospisu złożonego z samych słodkości, jednak dziecko będzie miało przyzwolenie na zjedzenie lizaka. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest komponowanie prawidłowych posiłków zgodnych ze zdrowymi przepisami dla małych dzieci. Zdrowe przepisy pozwalają na to, aby swoją potrzebę słodyczową zaspokoić owocami. Ponadto bardzo dobrze jest komponować desery owocowo – jogurtowe przy użyciu jogurtu naturalnego. Należy pamiętać, aby ich dodatkowo nie dosładzać. Pyszne i zdrowe są także koktajle mleczne oraz sałatki owocowe z dodatkiem odrobiny rodzynek.

Przygotowując domowe ciasto, warto zastąpić w przypadku niektórych przepisów mąkę pszenną na razową. Zdrowsze będzie również ciasto z mniejszą ilością cukru lub zastąpienie go cukrem brązowym. Lepiej unikać także ciast zawierających tłuste masy i kremy, a postawić na kruche tarty owocowe.
Polecamy: zestaw do chrztu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *